MALAVI

Pot po Malaviju z busem in ladjo

Politicni nemiri v Mozambiku.

Malavi je prisel v najin plan potovanja nenacrtovano. V Mozambiku se blizajo volitve in s tem tudi dokazovanje moci opozicij. Na cesti, ki edina vodi iz severa proti jugu so se tako zaceli dogajati napadi. Napadali so kamijone, avtobuse, policijske in vojaske avtomobile. V desetih dneh so izvedli sedem napadov. Ponavadi se je na cesti pojavila skupina teroristov, ki so streljali po avtomobilih in jih nato oropali in zazgali. Midva sva bila ravno na poti, ko so naju obvestili o dogajanju na tem delu poti. Nisva tocno vedela kaj narediti. Vecina popotnikov se je odlocila za vrnitev na jug v Maputo, midva sva se po stotih premislekih odlocila, da poskusiva preciti pot. Zadnji napad so izvedli dva dni pred tem. Napadli so konvoj, ki je bila ta trenutek edina moznost precenja tega dela poti. Konvoj je precil pot dvakrat na dan. Midva sva cakala na tistega v popldanskem casu. V avto so nama posedli 3 vojake. Tejle oborozeni popcki so na mesto, da bi resno opravljali svoje delo, spali kot angelcki na zadnjih sedezih. In na koncu so naju se vprasali za denar. Sva jih samo pogledala in rekla:”kaj ce bi nama vi placali za transport?” Pa so se nasmejali in odsli. Imela sva sreco. Konvoj so napadli ponovno naslednji dan. Za tem so cesto za nekaj casa zaprli.

Pot v Malavi

Tale avto je cisto prevec udoben. Pustila sva ga v Mozambiku in se odpravila proti Malaviju..na stop seveda. Zaustavila sva kamijon. Ker smo za 300km potrebovali vec kot 8 ur in tako seveda nismo uspeli priti do Malavija, nama je sofer ponudil, da lahko prenocima kar v njegovem kamijonu. Zjutraj nama je zaustavil nov kamijon, ki je bil na poti v Malavi. Se bolj pocasen. Za 100km smo potrebovali rekordnih 5ur. Ampak nam je uspelo. Na meji so naju cakali mladi fantje, ki so naju na motorjih odpeljali skozi nekaj kilometrov dolgo nikogarsnjo zemljo. Vizo sva dobila na meji v parih minutah za 70 dollarjev.

Malavi je skromen. Pravijo, da spada med naj revnejse dezele sveta. Povprecna placa se vrti okoli 25 evrov mesecno. Budget se v trenutku razpolovi, ker nimas niti moznosti zapravljati. Kjer sva se midva potepala ponavadi niso imeli trgovin. Mesta so tako majhna, da za public transport uporabljajo kolesa. Tisoce koles in mladih fantov, ki kot bike taksisiti prevazajo domacine. Mamice so v svojih torbah prodajale fanto in kokakolo, voda je bila bolj izjema kot pravilo. Ponavadi so prodajali kar tisto iz jezera zapakirano v malih plasticnih vreckah. Na trznicah prodajajo paradiznik, cebulo in mangote. Za en evro lahko dobis 50 mangotov ali pa jih enostavno naberes s tal, ker jih je vsepovsod prepolno. Tradicionalna jed je krompircek. Je tudi edina stvar, ki jo ponavadi lahko dobis na trznici. Vcasih imas sreco se s kaksnim jajckom. O starosti olja raje ne razmisljas ampak sprejmes, kar tip pac dezela ponuja.

Ljudje so krasni. Izjemno skromni ampak bogati v svoji notranjosti. Zivijo lepo in zelo umirjeno zivljenje. Ogromno jezero, ki je veliko najbrz za kaksni dve Sloveniji je bistvo njihovega zivljenja. Tukaj se odvija dan - za zenske, ki perejo in pripravljajo hrano, za ribice, ki dan za dnem vesljajo v svojih lesenih colnickih in ribarijo ter za otroke, ki ure in ure prezivljajo v vodi, se umivajo, skacejo, plavajo..

Midva sva uzivala skupaj z njimi to zivahno zivljenje. Pred peto uro zjutraj smo bili ponavadi ze vsi pokonci in ze veselo plavali v jezeru. Vrocina je bila neznosna. Za spanje sva si kupila komarnik in spala ves cas pod milim nebom. Del poti sva opravila z njihovimi mini buseki, kamor so vedno natrpali vec ljudi kot je bilo mogoce plus vso prtljago in kaksno kokosko za povrh. Ko jih niso mogli vec trpati skozi vrata, so jih zaceli trpati skozi okna. Najprej sva se ustavila v Monkey bayu, potem v Cape Mcclear od tu pa sva se z ladijo odpravila na dva dni dolgo pot proti Likoma otoku. Seveda sva vzela “chicken class” kjer spis z mnozico domacinov, vso tovorno prtljago, kurami in prasicki.

Likoma otok je otok mangotov in baobab dreves. Mangoti vso noc kot bombe padajo z dreves in zjutraj se zbudis v pravem kraljestvu mangotov. Otrocki so zlati in ljudje kot se za otocane spodobi zelo prijazni. Imajo nekaj zelo lepih plaz s turkizno vodo in odlicne ribice. Idealno za vse ljubitelje divjine in popolne umirjenosti.

Iz Likome sva se z ladjo odpravila naprej proti Nkata bay. Malo mesto “rasta men-ov”, ki prodajajo “malavijsko zlato” v vseh moznih oblikah.

Na poti proti Mozambiku sva se ustavila se v Liwonde nacionalnem praku. Z ladjico smo se zapeljali mimo tisoce hipotov, krokodilov in slonov. To pa je tudi to, kar biva v tem parku. Zanimivo je, da ljudje kljub mnozici krokodilov ribarijo in postavljajo mreze v vodi. Ko smo se vozili z ladjico smo gledali v vodi krokodila, ki je plaval direktno proti otrokom, ki so na drugi strani reke postavljali mrezo in se kopali. Baje povprecno vsaj enkrat na teden najdejo truplo, ki je zrtev krokodila..ampak to je njihovo zivljenje in za njih nekaj cisto vsakdanjega.

BLAGOVNE MENJAVE OB ODHODU DOMOV

Pocasi se prvi del potovanja bliza h koncu in tako je cas, da sprazniva najine nahrbtnike in se resiva vseh odvecnih in odsluzenih stvari. Zacela sva z blagovnimi menjavami. Majica za zapestnice, oblekico za verizice, kuhalnih za pico, posode in  deko za spanje, moj bogi star telefon za mizico in dva stolcka, Dejanove adidaske in komarnik za 35 evrov, papuce za nasmeh, …in za konec se avto za dollarje.. mogoce res cas za odhod ali za brezskrbni oddih v zadnjih dneh.

Se vidimo aprila..

ribic
Ribici v Malaviju

Liwonde - hipo

ribici v Liwonde nacionalnem park

Ljudje zivijo v sozitju s krokodili in hipoti

Liwonde - krokodil

Pri Davidu doma..our luxury room

vasice
najin prvi kamijonar

lacni? na avtobusu sigurno ne :)

jezero Malavi - monkey bay

najvecji malavijski biznis - bike taksisti

malavijski krompircek

malavijsko mesto - monkey bay

zivahno zivljenje ob jezeru - cape mcclear
Likoma otok - kraljestvo baobab dreves

Likoma island - spanje pod mangoti

Likoma otok - sredisce dogajanja

Likoma otok

prijazni otrocki na Likomi

Likoma

Otrokom ob jezeru zagotovo no dolgcas

voznja z ladjo

garaci

spanje pri najinemu Calvinu - Nkota bay

mango bango bango mango

Likoma

Cape mcclear - gremo na krompircek

Zivljenje ob jezeru

mladi ribici

voznja proti Likomi

blagovna menjava za moj telefon

otroci uzivajo v vodi

malavijski otroci

jajcek s krompirckom

voznja z ladijo

snorkljanje

Malavijski transport

transport potnikov do velike ladje

6 komentarjev:

1. Največja norca kar jih poznam... Pridita že domov :)

2. Torej če prav zastopim, se zdaj vračata potem pa aprila nadaljujeta? Malo sem zmedena :) Nore fotke, sem vama pošteno fauš! :) Drugače pa, sreča je na strani pogumnih, kar pa vidva definitivno sta! Naj vaju še naprej spremlja!

3. Špela, pravilno razumeš :)
    Morem priznat, sem uživala ob branju vsake objave, ponosna sem na vaju in srečna, da sta izpeljala prvi del (seveda vama tut zavidam, ampak ponos in sreča prevladata :D).
    Se kmalu vidimo, vidva pa še uzivajta zadnje dni. Pa Tadeja, ne preveč cunj predat, sj ves...

4. Vau Tadeja noro...pokličita ko prideta, ta dogodivščina me noro zanima in tudi tebe bo prijetno videti :)

5. Saj sem vedel, da bo na trenutke zagamano, pa tudi to, da bosta zmogla. Pravzaprav sem tisto drugo bolj upal kot vedel… Predvsem se mi je pa izpolnila še ena velika želja: videti še nevideno, čeprav skozi drugi objektiv in - vpričo vsega, kar vaju je v tem času doletelo - ves čas s kančkom grenkobe v grtancu. Sedaj pa najprej »dobrodošla doma«, potem pa kar bo, pa bo… Sva psihično že pripravljena na to, da jo bosta ob prvi priložnosti ponovno ucvrla…
    mami & oči

6. Kaj naj rečem za konec 1. dela... Ker se nam v tej rundi ni uspelo videt sredi Afrike, SE VIDIMO NA ROGLI:):):):)